Specifieke gesprekken: Slecht nieuws |
| Vakcoördinator: | Sandrina Schol | Titularis: | Johan Vansintejan | Lesgever: | Johan Vansintejan | Semester: | 1+2 | Datum: | 2016-02-25 | Uur: | 13:00 | OO-fiche: | GF-HUIS-12549 | Vak: | Professioneel communiceren en functioneren | Lesnummer: | 106 | Duur: | 3 u | Hoorcollege: | 1 | Werkcollege: | 2 | Zelfstudie: | | - | | Leerdoelen: | 1. Gevoelens kunnen beschrijven in één woord, met een metafoor, als een eenmaking, als een
gedrag.
2. Respons kunnen geven op gevoelens dmv "spiegeling".
3. De belangrijkste kenmerken van slecht nieuws kunnen benoemen.
4. Kunnen onderkennen van verwijdingsreacties en hun effect.
5. Mogelijke reacties op slecht nieuws kunnen benoemen en aangeven hoe ermee omgegaan wordt.
6. De belangrijkste fasen in het slecht nieuws gesprek kunnen toepassen. | - | | Inhoud: | | - | | Studiemateriaal: | | - | | Opmerkingen: | |
|